۱۴ بهمن ۱۳۹۱، ۹:۳۲

شهریاری در گفتگو با مهر:

فوتبال ساحلی ایران سه کار بزرگ انجام داد/ عملکرد شگفت انگیزی داشتیم

فوتبال ساحلی ایران سه کار بزرگ انجام داد/ عملکرد شگفت انگیزی داشتیم

رئیس دپارتمان فوتبال ساحلی با اشاره به سه کار بزرگ ایران در مسابقات قهرمانی آسیا گفت: برای نخستین بار به فینال رسیدیم، برای اولین بار قهرمان آسیا شدیم و برای نخستین مرتبه جواز حضور در رقابتهای بین قاره‌ای فوتبال ساحلی دنیا را به دست آوردیم.

پریا شهریاری در گفتگو با خبرنگار مهر، در مورد قهرمانی و صعود تیم ملی فوتبال ساحلی ایران به جام جهانی، ضمن بیان مطلب فوق گفت: این دور از مسابقات نسبت به دوره های گذشته بسیار سخت تر بود زیرا مرحله گروهی آن در قالب چهار گروه برگزار و تنها 4 تیم نخست به مرحله نیمه نهایی صعود می‌کردند.

وی با اشاره به پیروزی‌های ارزشمند تیم فوتبال ساحلی ایران در مرحله مقدماتی مقابل فیلیپین، عراق و چین، ادامه داد: خوشبختانه در مرحله گروهی همه تیم‌ها را بردیم و با پیروزی مقابل امارات در مرحله نیمه نهایی جواز حضور در جام جهانی را به دست آورده و برای نخستین بار به دیدار فینال این مسابقات صعود کردیم.

رئیس دپارتمان فوتبال ساحلی خاطرنشان کرد: ژاپن یکی از تیم‌‍های قهرمان و عنوان‌دار فوتبال ساحلی آسیاست و همه باور داشتند ژاپن ایران را شکست می‌دهد اما خوشبختانه بازیکنان ما در بازی فینال از جان و دل مایه گذاشتند و حتی زمانی که عقب افتادند ناامید نشدند.

وی در خصوص به ثمر رساندن 3 گل در 5 دقیقه پایانی و جبران شکست 6 بر 3 با پیروزی در ضربات پنالتی، تاکید کرد: وقتی سه گل عقب افتادیم همه تیم ژاپن را برنده بازی می‌دانستند اما من مطمئن بودم ایران می‌تواند نتیجه را تغییر دهد. واقعا همگی استرس داشتیم اما خوشبختانه غیرت بازیکنان و تعویض‌های اکتاویو باعث شد نتیجه بازی را به سود خود تغییر دهیم.

شهریاری با اشاره به اینکه قهرمانی بدین شکل واقعا حس زیبایی داشت و همه از ته دل خوشحال بودند، اضافه کرد: در این مسابقات، فوتبال ساحلی ایران، سه کار بزرگ انجام داد. برای نخستین بار به فینال رسید، برای اولین بار قهرمان این رقابت‌ها شد و برای نخستین مرتبه به عنوان قهرمان آسیا جواز حضور در مسابقات بین قاره‌ای فوتبال ساحلی دنیا را به دست آورد. البته کسب مقتدرانه جواز حضور در جام جهانی فوتبال ساحلی، از دیگر نتایج ارزشمند تلاش تیم ایران در این رقابتها بود.

،

وی در بخش دیگری از گفتگویش با خبرنگار مهر، با بیان اینکه نمی‌تواند حس لحظات قهرمانی ایران در این مسابقات را بیان کند، اظهار داشت: از روز نخست، حتی زمانیکه از ژاپن عقب افتادیم، به قهرمانی ایران امیدوار بودم، هر چند در جریان این بازی و سایر دیدارها داوری‌ها به ضرر تیم ایران بود اما در نهایت ما تیم پیروز میدان و قهرمان جام لقب گرفتیم. این از زیبایی‌های فوتبال ساحلی است که تا ثانیه‌های آخر نمی توان تیمی را برنده دانست.

رئیس دپارتمان فوتبال ساحلی عملکرد ایران در این مسابقات را شگفت انگیز عنوان کرد و یادآور شد: مربیان بزرگ دنیا که در محل برگزاری این رقابتها حضور داشتند، عملکرد ایران را ستودند و معتقد بودند ایران یکی از فینالیست‌‍ها ‌خواهد بود. این مسائل نشان می‌دهد فینالیست شدن و قهرمانی ایران شانسی نبود و با بازی‌های زیبا و منطقی به حقش رسید.

وی از برنامه‌های آماده‌سازی اوکتاویا برای فوتبال تیم ملی فوتبال ساحلی تقدیر کرد و ادامه داد: قبل از مقدماتی ایشان برنامه‌های آماده‌سازی خوبی برای تیم ملی در نظر گرفتند، به خصوص اردوی برزیل که بسیار مناسب بود و کمک کرد ایران با تجربه و قدرت بیشتری در مسابقات نهایی به میدان برود. همچنین در این یک سال، شبانه روز کار کردیم. بیش از 15 اردو برگزار کرده، در حالیکه مسابقات لیگ هم بدون وقفه برگزار شد. خوشبختانه موفقیت‌های بزرگ اخیر حاصل این تلاش‌ها بود.

شهریاری با تاکید بر اینکه اوکتاویا تا جام جهانی با ما قرارداد دارد و برنامه‌هایش را برای حضور در مسابقات جهانی به زودی اعلام می‌کند، در مورد محل میزبانی مسابقات جهانی فوتبال ساحلی افزود: تاهیتی جزو مستعمرات فرانسه است و فاصله بسیار طولانی با ایران دارد. البته برنامه‌های خاصی برای آماده‌سازی تیم داریم که با قدرت در مسابقات جهانی شرکت کنیم.

وی با اشاره به مذاکراتش با مسئولان فدراسیون جهانی در جریان برگزاری این مسابقات تصریح کرد: برگزاری این رقابتها فرصتی خوبی بود تا مذاکرات لازم را با مسئولان فدراسیون جهانی برای همکاری بیشتر انجام دهیم. امروز هم که قهرمان آسیا شدیم، شرایط متفاوت است و کشورهای بیشتری خواستار مذاکره و همکاری بیشتر با ما شدند.

رئیس دپارتمان فوتبال ساحلی ایران در پایان گفت: ایران جزو معدود کشورهای آسیایی است که فعالیت گسترده‌ای در بخش آقایان و بانوان فوتبال ساحلی دارد و حتی مسابقات لیگ را هم به بهترین شکل برگزار می‌کند. در این زمینه قول‌هایی را از مسئولان آسیایی و جهانی خصوصا در زمینه فعالیت بیشتر فوتبال ساحلی بانوان گرفته‌ایم که امیدواریم در نهایت همه این اتفاقات به پیشرفت بیشتر تیم ملی فوتبال ساحلی ایران در دو بخش آقایان و بانوان کمک کند.

کد خبر 1805685

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha